Månebarna er en del av Månefestivalen i Fredrikstad. Her fortalte jeg for barn. 

Skaldskur 2018

Skaldskur 2018

SKALDSKUR AS er et produksjons- og utviklingsselskap for scenekunst, muntlig fortelling, litteratur, musikk, tverrkunstneriske uttrykk og møtepunkter med forskning. Vi utforsker nye narrativer og visningsformater og konsepter som forener kunst, vitenskap og politikk,...

Gamlebyen skole 2016 – 2019

Gamlebyen skole 2016 – 2019

 Siden 2016 har jeg hatt jevnlige fortellerstunder på Gamlebyen skole i Oslo. Fortellerstundene er knyttet til biblioteket. 

Askeladden som stjal fra trollet – februar 2020

Askeladden som stjal fra trollet – februar 2020

Denne musikalske fortellerforestillingen ble gjennomført i samarbeid med komponist Martin Hirsti-Kvam og Det norske kammerorkester. Forestillingen foregikk på sentralen og var beregnet på barnehagebarn. 

Jeg vil ha saft

Jeg vil ha saft

Dette er et av de fortellerprogrammene jeg har gjennomført oftest Saft er godt. Saft fyller munnen med ein (må si EIN for det høres så godt ut) søt smak og sildrer lekent nedover halsen. Saft er laget av bær. Om det bare var så enkelt.Lillegutt vil ha saft. Saften er...

Lær meg å se 2002

Lær meg å se 2002

”Lær meg å se” besto av fortellerstunder hver eneste Fredag over en periode, med start våren 2002. Fortellerstundene ble gjennomført fortellere ved Fortellerkontoret Munn & Mæle, samt andre inviterte profesjonelle fortellere.   Ved hver enkelt gang fikk...

Oslomet Bibliotek 2015

Oslomet Bibliotek 2015

Jeg hadde to opptredener for biblioteket det året, en på Kjeller og en i Pilestredet.  Mimesis Heidi Dahlsveen har arbeidet som fortellerkunstner siden 1996  i både inn - og utland. Hun  deltatt på flere festivaler og i to EU prosjekter som omhandler den muntlige...

Mimesis i krise 2020

Mimesis i krise 2020

Mimesis i krise var et prosjekt gjennomført våren 2020. Prosjektet  var en reaksjon på nedstengingen av Norge mars 2020. Dette prosjektet gikk ut på å skape ti lydfortellinger for mediet Podkast, hvor målet var å se på hvilke virkemidler som skal til for å skape en...