Artikkelen tar for seg hvordan man kan bruke fortelling for å øke elevenes muntlighet i et klasserom. Artikkelen ble publisert i tidsskriftet Fortell. 

Kromosomer – meningsproduksjon – 2013

Kromosomer – meningsproduksjon – 2013

 Artikkelen er publisert i anatologien: Estetikk og samfunn Tekster mellom samtidskunst og kunstdidaktikk - utgitt av Fagbokforlaget.  facebooktwitterinstagram

Snøfnugg 2000

Snøfnugg 2000

Dette var en lekende fortellerforestilling bestående av rytmer, regler og musikalitet om nisser, snø og fnugg. Forestillingen ble utviklet sammen med musiker Lene Gravlie. Forestillingen var på barnehageturne i 2000   facebooktwitterinstagram

Eggeskall, skal ikke – 2000

Eggeskall, skal ikke – 2000

«Eggeskall, skal ikke» var en forestilling beregnet på barn i barnehagen ogsmåskoletrinnet i grunnskolen (1. og 2. klasse). Forestillingen var bygd opp av folkeeventyr og musikk. Rammefortellingen handlet om høna Alfred, som trodde hun var hane inntil hun la et egg,...

Vestre toten Bibliotek 2014

Vestre toten Bibliotek 2014

Her arbeidet jeg med nyankomne over fire ganger. Hensiktene var at de skulle fortelle personlige fortellinger som kunne egne seg på radio. 

Brixen 2018

Brixen 2018

Den lille byen nord i Italia arrangerer en festival annenhvert år. Jeg hadde forestillinger for ungdom og voksne. 

Oral storytelling as artistic research 2020

Oral storytelling as artistic research 2020

Jeg skapte og var faglig ansvarlig for følgende studie høsten 2020: Oral storytelling as artistic research  - a course on master level ECTS credits 5 Oral storytelling as an art form is a growing field in the contemporary performing art scene. This course places...